Oldalak

2009. június 18., csütörtök

Erdélyi körút - 4. nap

Csütörtökre virradó éjszaka arra ébredtünk, hogy jégeső szakad az ablakra. De nem ám olyan rövidke, mint a jégesők mifelénk, hanem - ha az érzékelőim nem csaltak - jó pár percig potyogtak a pingponglabdák az égből. Nem mondhatnám, hogy örültem az esős kirándulás gondolatának, de végül egész jó idő lett napközben.
Idegenvezetőnk ezúttal a Gyergyói-medencébe vitt minket, ahol kissé változott a táj: a megszokott magas hegyek itt eltávolodtak egymástól, hogy szellős, lankás terepnek adjanak helyet.
Útközben megálltunk egy kőbányánál fotózgatni.
Aztán Gyergyószárhegyen bejártuk a Lázár-kastélyt, ahol képzőművészeti és népművészeti alkotótáborokat szoktak rendezni, s ezek anyagából látható is kiállítás a helyszínen.
Elhagyván a Gyergyói-medencét, buszunk felkaptatott a Pongrác-tetőre, ahol néhány boci legelészett éppen :)
Innen szépen leereszkedtünk a Békás-patak völgyébe, s átgyalogoltunk a híres Békás-szoroson. Gondolom szinte mindenki látott már fotókat a szorosról, én is felteszek ide néhányat, de a fényképek vajmi keveset tudnak átadni abból a hangulatból, amit a gigantikus természeti erők, a kőzetek, sziklák, a csobogó patak, a sziklaperemeken megkapaszkodó növények együttese idéz elő. Mi emberek oly picinykék vagyunk e földön, mint hangya a mezőn...
A szoros túlvégén már várt minket a busz, amivel visszaindultunk, s ekkor álltunk meg a Gyilkos-tónál. Azt hiszem őt se kell nagyon bemutatni, mindenki láthatott már képeket a tóról, melyet számtalan kiálló fenyőcölöp ékesít. Hmm, azért milyen fura dolog, hogy a víz mélyén egy fenyőerdő van eltemetve, nem? És hány olyan vízrengeteg van a világon, amely ennél sokkal bizarrabb dolgokat rejteget...
No, itt viszont várt ránk még egy "szakmai élmény", méghozzá Portik Sándor személyében, aki sok szép pasztellképből és linómetszetből állított össze nekünk egy tárlatot a tóparton. Most aztán volt alkalmam közelről megfigyelni a krétavonásokat, melyek a Portik-képek jellegzetességét adják.
És hát nem mellesleg páran gazdagabbak lettünk egy-egy linómetszettel is :)
Ezután már csak a vacsora várt ránk a szállásunkon.

Folyt.köv.

Cserke írta...

De szép helyeken jártatok!
És nagyon tetszik a tehénkép is:)

Kriszta írta...

Cserke, rengeteg tehén legel mindenfelé, nagyon jópofák :)