Oldalak

2013. augusztus 13., kedd

LAT 2013. - III. rész

Mivel Lovasberényben is 40 °C körül volt a hőmérséklet, nem nagyon buzgott bennünk a vágy a szabadban való festés után. Ugyanakkor nincs művésztelep enélkül, szóval néha kimerészkedtünk aszalódni, kétszer pedig szervezett keretek között, hajnali keléssel közösen is ki lehetett menni a közeli tóhoz alkotni. Én csak az első ilyen túrán vettem részt, másodszor már nem tudtam hajnali 5-kor kikelni az ágyból.
Mikor kiértünk, még javában kúszott felfelé a nap az égen, én meg gondoltam egy nagyot és leültem szembe vele, hadd kápráztasson el! Így aztán félig becsukott szemmel, fehér karikákkal a szemem előtt rajzoltam le azt, amit (nem) láttam (az alap: szürke LanaColours papír):

Reggel a tónál
(32x42 cm, pasztell papíron)

A következő képem egyértelműen jobb lett, sőt szerintem az egész heti termésből az egyik legjobb:


Tükröződés
(32x42 cm, pasztell papíron)

Fekete Canson papírra dolgoztam, kihasználva a papír adta lehetőségeket. Már a tábor első napján megfogadtam, hogy sutba vágom a fekete krétát, és ha törik ha szakad, nem fogom használni. Jelentem, ezt végig be is tartottam! A képen látható fekete szín tehát mind a papírnak köszönhető és többnyire visszaradírozással értem el.
Amikor nekiültem rajzolni, és megláttam ezt a sok zöldet meg kéket, eszembe jutott, hogy pont passzolna ahhoz a feladathoz, amit Pétertől kaptunk fakultatív megoldásra. Eszerint analóg színekkel kellett készíteni egy képet, amit lehetőség szerint valamely komplementer színnel kellett ütőssé tenni.
(Analóg színeknek nevezzük azt a három színt, mely a színkörön egymás mellett helyezkedik el, a komplementer színek meg ugye a kiegészítő színek.) Szóval a sárga-zöld-kék nekem épp kapóra jött, plusz odabiggyesztettem még némi piros emberkét is :)